fbpx

Komplett nybörjare

KOMMA IGÅNG

När det kommer till träning och rörelser så är det viktigaste att ta ett steg i taget och gradvis introducera mer träning i din vardag. Det här programmet är precis vad det låter som – ett program för dig som inte har någon erfarenhet när det kommer till träning och gym.

DEL 1
Vi kommer att fokusera på att stretcha tre muskler som är den stora delen av en funktionell hållning.

DEL 2
Efter vi har stretchat och blivit lite mjukare så kommer vi att aktivera tre muskler som hjälper till att bibehålla en bra hållning.

DEL 1 – Stretcha

Gör de tre nedanstående rörelserna och övergå sedan till aktiveringen av musklerna i del 2.

1. Liggande cirklar

2. Öppna boken

3. 90/90

Spela videoklipp
Spela videoklipp
Spela videoklipp

DEL 2 – Aktivering av muskler

Gör dessa övningar 12-15 repetitioner, 3 vändor och känn att kroppen rör sig på ett väldigt behagligt sätt. Utför programmet 1-3 gånger i veckan.

1. Höftlyft

2. Dead bug

3. Gummibandsrodd

Spela videoklipp
Spela videoklipp
Spela videoklipp

Ett steg i taget

Börja med att upprepa det här programmet tills du har bemästrat övningarna.

Nästa steg

När det är dags för nästa steg så rekommenderar jag kombinationen rörlighetschemat + 2 split. Denna kombination lämpar sig för dig som vill komma igång med träningen 2-4 gånger i veckan och samtidigt ha den rörlighet som krävs för att utföra övningarna. 

När du känner dig redo för nästa steg kan du läsa mer om de tränings- och rörlighetsscheman jag erbjuder. 

Scroll to top